Wesele to piękne wydarzenie w życiu pary młodej, które wymaga odpowiedniej oprawy. Dowiedz się, jak wybrać najlepszą salę weselną oraz na co warto zwrócić uwagę przed podjęciem ostatecznej decyzji!

Sala weselna – duża czy mała?

Wesele to wydarzenie, które powinno wzbudzać jedynie pozytywne uczucia zarówno u pary młodej, jak i gości. Sala weselna powinna być więc komfortowa i dopasowana nie tylko do wymagań nowożeńców, ale do liczy osób, które będą uczestniczyć w zabawie po zaślubinach. Wybór odpowiedniej sali jest jedną z najważniejszych kwestii związanych z organizacją dnia ślubu, dlatego warto pamiętać ot tym, że jej poszukiwania powinny rozpocząć się nawet dwa lata przed planowaną datą ślubu.

Szukając idealnej sali musisz określić orientacyjną liczbę gości. Zawsze lepiej zakładać, że zjawią się wszyscy, którzy zostali zaproszeni – zbyt mała przestrzeń będzie mało komfortowa. Jeżeli więc planujesz wesele na dużą liczbę osób, najlepszym wyborem będzie większa sala, umożlwiająca swobodne przemieszczanie się, tańce czy zabawy, nie przeszkadzając jednocześnie gościom, którzy siedzą przy stole. Możesz również zdecydować się na bardziej komfortowe rozwiązanie, czyli wynajem sali, w której będzie mieściło się oddzielne pomieszczenie ze stołami dla gości, a oddzielnie sala taneczna. Zbyt duża sala także nie będzie dobrym pomysłem, gdyż goście mogą mieć większy problem z integracją.

Warto jednak pamiętać, że im większa sala, tym wcześniej należy ją zarezerwować. Pomieszczeń organizujących wesela na kilkaset gości jest znacznie mniejszy wybór niż w przypadku mniejszych sal, dlatego też pierwsze dostępne terminy bywają niekiedy bardzo odległe. Jeśli planujesz wesele dla tak dużej liczby osób, poszukiwania sali rozpocznij praktycznie od razu po ustaleniu daty ślubu.

Organizacja wesela – w mieście czy z dala od miasta?

Jeżeli planujesz bardziej kameralne wesele, w Warszawie znajdziesz wiele lokali, które organizują imprezy okolicznościowe. Są one idealnie przystosowane do organizacji wesel, w których będzie uczestniczyła mniejsza ilość osób. Kiedy jednak twoja lista gości jest dłuższa, znacznie lepszym pomysłem będzie wesele pod Warszawą. Lokalizacja niedaleko miasta będzie wygodna dla gości i jednocześnie umożliwi swobodną zabawę do białego rana. Dodatkowym atutem są również pokoje gościnne, w których bliskie ci osoby uczestniczące w weselu mogą zameldować się w razie potrzeby.

Często również sale weselne pod Warszawą posiadają ogród, który umożliwia parze młodej i ich bliskim organizację wesela w plenerze. Dzięki temu można zorganizować dużo więcej atrakcji weselnych, których na przykład nie ma możliwości przeprowadzenia w zamkniętym pomieszczeniu. Decydując się na organizację wesela pod miastem, warto jednak zadbać o transport gości, którzy nie posiadają samochodu. Może być to zarówno mapka z dojazdem, jeżeli w pobliżu wybranego miejsca kursują środki transportu miejskiego bądź transport, którzy dowiezie część gości bezpośrednio na miejsce z pod kościoła lub urzędu.

Sala weselna – na co jeszcze warto zwrócić uwagę?

Wybierając idealną salę weselną nie można zapomnieć o kilku innych kwestiach, równie ważnych jak jej wielkość oraz lokalizacja. Przede wszystkim, zwróć uwagę na jej estetykę – czy na sali jest czysto, jak wyglądają toalety oraz kuchnia, a także czy jest ona klimatyzowana. Kiedy wesele organizowane jest latem lub wczesną jesienią, atmosfera wewnątrz sali może być naprawdę gorąca, jednak w negatywnym tego słowa znaczeniu. Zwłaszcza podczas tańca upał może się dawać we znaki gościom, a także parze młodej.

Równie ważne są odpowiednie oświetlenie sali oraz akustyka. Kwestia oświetlenia jest niezwykle ważna, jeśli chodzi o dobrej jakości zdjęcia. Ponadto, jeżeli zabawa ma trwać po zmroku, odpowiednie światło pozwoli utworzyć przyjemny nastrój. Świetnym pomysłem będzie w razie potrzeby doświetlenie sali przy pomocy świec, które dając miękkie i ciepłe światło nadadzą romantycznego charakteru całemu wydarzeniu oraz sprawią, że zdjęcia z wesela będą wyjątkowo urokliwe. Akustyka natomiast jest istotna ze względu na komfort gości. Najlepiej, gdy w sali znajduje się drewniany parkiet – w przeciwieństwie do płytek, pochłania on dźwięk, dzięki czemu goście znajdujący się nieco dalej od sprzętu muzycznego będą mogli trochę odetchnąć i swobodnie ze sobą rozmawiać.

Zwróć także uwagę na dodatkowe miejsce dla obsługi wesela – kawałek przestrzeni, gdzie fotograf czy zespół muzyczny będą mogli się spokojnie przygotować, odpocząć czy zjeść posiłek. Pamiętaj, że w ciągu zabawy trwającej kilka godzin, jest to bardzo istotna rzecz. Niezależnie również od tego, gdzie planujesz wesele, musisz sprawdzić ilość dostępnych miejsc parkingowych. Kiedy wesele będzie organizowane dla dużej ilości osób, dostępnych miejsc parkingowych musi być naprawdę sporo. Szukanie wolnego miejsca do zaparkowania auta potrafi być naprawdę frustrujące, tak samo jak konieczność zaparkowania z dala od docelowego miejsca. Wesele wymaga raczej odświętnych kreacji, dlatego dotarcie do sali pieszo może sprawić niektórym gościom spory dyskomfort.

Poprzedni artykułKlasyczne czy niestandardowe – czyli jakie obrączki wybrać?
Następny artykułWesele w Rzeszowie – warto je zrobić właśnie tu!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj