Oprócz atrakcyjnej i prostej w obsłudze strony internetowej, która dostarczy wszelkich niezbędnych informacji na temat Twojej oferty, pomocnych jest kilka sposobów na promocję pensjonatu. Przyciągnij uwagę gości i zadbaj o wizerunek miejsca, do którego chce się wracać.
Opinie i recenzje
Nie ulega wątpliwości, że jest to jeden z najważniejszych czynników (obok ceny i lokalizacji), na które zwróci uwagę potencjalny gość Twojego pensjonatu. Nie ma nic złego w tym, aby poprosić wczasowiczów o napisanie krótkiej recenzji po zakończonym pobycie. Zapomnieli? Kulturalny e-mail z przypomnieniem jest jak najbardziej na miejscu. Ważne jest także utrzymanie dobrej relacji z byłym klientem – możesz pokusić się o podarowanie byłemu klientowi na przykład zniżki na kolejny pobyt w zamian za opinię.
Dobrym pomysłem jest także wpis na Facebooku lub Instagramie pensjonatu, zachęcającego do dzielenia się wrażeniami i opiniami.
Monitoring Internetu
Załóżmy, że pozyskałeś dużo pochlebnych recenzji, ale i ktoś wyraził swoje niezadowolenie z pobytu w Twoim pensjonacie. Na takich serwisach jak TripAdvisor masz możliwość szybkiej reakcji, w pozostałych przypadkach z pomocą przychodzą takie narzędzia jak Brand24 czy SentiOne.
Tradycyjne formy reklamy
Jeśli Twój pensjonat organizuje warsztaty lub cykliczne spotkania, poinformuj o tym ludzi nie tylko w Internecie, ale i poprzez plakaty reklamowe. Właściciele pensjonatów, kawiarni i hoteli, często inwestują także w leżaki reklamowe, które można z powodzeniem ustawić na plaży.
Jeśli Twój pensjonat oprócz wynajmowania miejsc noclegowych, oferuje możliwość organizacji spotkań lub koncertów, warto o tym poinformować na odpowiednich portalach branżowych z odnośnikiem do strony internetowej pensjonatu.
Informacja o Twoim pensjonacie powinna się także znaleźć w bazach miejsc noclegowych nad morzem. Dobierz starannie zdjęcia obiektu i przygotuj atrakcyjny opis oferty.
Kampania Google AdWords
Marketing w wyszukiwarkach jest ważny, aby dotrzeć do osób poszukujących pensjonatu nad morzem w naszej lokalizacji. Musisz wziąć pod uwagę także to, że zanim ktoś się zdecyduje na pobyt w Twoim pensjonacie, będzie odwiedzał jeszcze strony konkurencji, stąd ważne są także działania remarketingowe.
Social Media
Dobrze sprawdzającym się narzędziem jest Instagram, na którym możesz zamieszczać (wysokiej!) jakości zdjęcia swojego pensjonatu opatrzone dobrze dobranymi hasztagami. Wciąż silnym miejscem do budowania komunikacji z potencjalnymi klientami jest Facebook – zadbaj więc o ciekawy i merytoryczny fanpage.
W promocji obiektu turystycznego niezwykle ważne jest zadbanie o pozytywną relację z byłymi gośćmi, ponieważ są oni źródłem informacji o Twoim pensjonacie. W promocji pensjonatu warto postawić na silne działania w obszarze marketingu internetowego oraz wyjść z ofertą do otoczenia, np. poprzez umiejscowienie leżaków reklamowych z logo pensjonatu w stosownym miejscu.