Podjąłeś się kręcenia filmu weselnego i chcesz podejść do zadania profesjonalnie, by nie zawieść klienta? A może to ktoś z rodziny poprosił Cię o nakręcenie filmu, by zaoszczędzić na weselnych wydatkach? Pamiętaj, że istotnym aspektem jest stabilizacja obrazu albo poprzez klasyczny statyw video, albo gimbal. No właśnie… które urządzenie będzie lepsze i w jakiej sytuacji?

Kręcenie filmu weselnego ze statywu video

Jeżeli zajmujesz się fotografią lub filmowaniem, klasyczny statyw – i jego rodzaj kompatybilny z kamerą: statyw video – na pewno jest Ci znany. Sprawdza się zwłaszcza podczas sesji, na której wykorzystujemy ciężki sprzęt, np. lustrzankę rozbudowaną o teleobiektyw, lampę błyskową, mikrofon zewnętrzny. Przy długiej pracy unikasz przeciążenia rąk i wynikających z niego drgań widocznych na zdjęciu czy nagraniu.

Statywy dzielą się na różne rodzaje pod względem budowy. Najpopularniejszy jest statyw tripod, czyli opierający się o podłoże za pomocą trzech nóg o regulowanej długości. W przeciwieństwie do monopodu nie wymaga ciągłego podtrzymywania. Jest stabilny, mocniejszy w konstrukcji. Zamontujesz na nim nawet ciężką kamerę.

Filmowanie wesela z gimbala

Gimbal to kolejny stabilizator obrazu, tym razem jednak przeznaczony dla użytkownika kręcącego w ruchu. Najlepszy jest gimbal 3-osiowy, jako że stabilizuje obraz w osiach X (roll), Y (tilt bądź pitch) i Z (pan). Nakręcisz nim ujęcia pełne dynamiki i o pięknej płynności ruchu. Nawet jeśli będziesz się przekradał pomiędzy gośćmi, obraz pozostanie idealnie wypoziomowany.

Choć gimbal ręczny jest skromniejszy wizualnie od statywu, do niego także podepniesz ciężką kamerę z mikrofonem czy innym dodatkiem. Dodatkowo gimbal możesz rozbudować o uchwyt dwuręczny bądź pas, którym przypniesz go do ciała, by odciążyć ręce.

Czym nakręcić piękny film weselny?

Nie można powiedzieć, że statyw jest dobry do kręcenia film na weselu, a gimbal nie – i na odwrót. Urządzenia sprawdzają się przy wykonywaniu ujęć innego rodzaju. Jeżeli młodej parze zależy na scenach statycznych, z kamerą umieszczoną w konkretnych miejscach, lepszy będzie statyw. Możesz przenosić kamerę pomiędzy częściami sali weselnej i włączać dopiero do rozłożeniu statywu.

Tradycyjne wesele nie kojarzy się z filmowcem przemykającym między gośćmi z kamerą umieszczoną na gimbalu. Nie znaczy to, że nie warto go wypróbować. Ujęcia tańca wykonane z perspektywy jednego z tańczących – a przynajmniej takie uzyskasz wrażenie – będą świeże i niepowtarzalne. Z gimbalem też łatwiej podchodzić do ludzi i prosić ich o złożenie krótkich życzeń do kamery dla młodej pary.

Odwiedź internetowy sklep fotograficzny Fotoforma, by obejrzeć różne modele statywów i gimbali. Przeczytaj ich specyfikacje, by podjąć ostateczną decyzję co do wyboru stabilizatora kamery. Powodzenia na weselu!

Poprzedni artykułJakie konfetti na ślub wybrać?
Następny artykułOrganizacja wesela na najwyższym poziomie

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj